هرگز عاشق نشو

میخوام همیشه کنارم باشی اما...

هرگز عاشق نشو

میخوام همیشه کنارم باشی اما...

کویر

کویر                                                                                         

...شگفتا!

وقتی که بود نمیدیدم...

وقتی میخواند نمی شنیدم...

وقتی دیدم که نبود...

وقتی شنیدم که نخواند...!

چه غم انگیز است

که وقتی چشمه ای سرد و زلال در برابرت می جوشد

و میخواند و می نالد.

تشنه اتش باشی و نه اب.

وچشمه که خشکید.

چشمه که از ان اتش که تو تشنه ان بودی

بخار شد و بهوا رفت.

و اتش.

کویر را تافت

و در خود گداخت

و از زمین اتش رویید

و از اسمان اتش بارید.

تو تشنه اب گردی

و نه تشنه آتش.

و بعد.

عمری گداختن از       

 غم نبودن.

کسی که.تا.بود.

از غم نبودن تو میگداخت!   

...وتو ای اموزگار بزرگ

درسهای شگفت من!

ای که دست کینه توز مرگ

در ان حال عطشم به نوشیدن

جرعه هائی که از چشمه جاوید

درون پر از عجایب

در پیمانه های زرین کلماتت می ریختی,

مرا بیتاب کرده بود

در این کویرسوخته پر هول تنها رها کرد.

ای که بمن اموختی

 که عشقی فراتر از انسان

 و فروتر از خدا

 نیز هست و ان دوست داشتن است

و ان اسمان پر افتاب و زیبای (ارادت)است

و ان بیتابی پر نیاز و دردمند دو روح خویشاوند است,

اشنایی دو تنهای سرگردان  بی پناه

 در غربت پر هراس و خفقان اور این عالم است

که عالمیان همه همزبانان و هموطنان همند

برادران و خواهران همند

و در خانه خویشند بر دامن زمین

مادر خویش و در سایه زمان

پدر خویش, که زادگان زمین و زمان اند

و ساکنان خاک,               

...وتواموختی که انچه دو روح خویشاوند را.

در غربت این اسمان و زمین بیدرد.

دردمند میدارد و نیازمند

بیتاب یکدیگر میسازد

دوست داشتن است.

و من در نگاه تو.

ای خویشاوند بزرگ من.

ای که در سیمایت هراس غربت پیدا بود

و در ارتعاش پراضطراب سخنت شوق فرار پدیدار

دیدم که تبعیدی این زمینی.                                                             

... و اکنون توبا مرگ رفته ای و من.اینجا.تنها به این امید دم میزنم که با هر   

(نفس),  

 (گامی) به تو نزدیک تر می شوم  

 

و...                                                       

...این زندگی من است                                                                                      

                        دکتر علی شریعتی

نظرات 3 + ارسال نظر
Get VPN سه‌شنبه 29 تیر 1389 ساعت 13:11 http://www.getvpn.blogfa.com

سلام دوست من . وبلاگ فوق العاده ای داری . چند ثانیه بیشتر وقتت رو نمگیرم : از فیلتر بودن سایت های مختلف خسته شدی ؟ یوتیوب واست فیلتره ؟ فیس بوک واست باز نمیشه ؟ توی گوگل به عنوان یک کاربر تحریم شده شناخته میشی ؟ به شما استفاده از سرویس "وی پی ان" را معرفی میکنم . برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبلاگ من سر بزنید . موفق باشید

Get VPN سه‌شنبه 29 تیر 1389 ساعت 13:37 http://www.getvpn.blogfa.com

سلام دوست من . وبلاگ فوق العاده ای داری . چند ثانیه بیشتر وقتت رو نمگیرم : از فیلتر بودن سایت های مختلف خسته شدی ؟ یوتیوب واست فیلتره ؟ فیس بوک واست باز نمیشه ؟ توی گوگل به عنوان یک کاربر تحریم شده شناخته میشی ؟ به شما استفاده از سرویس "وی پی ان" را معرفی میکنم . برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبلاگ من سر بزنید . موفق باشید

تامیلا شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 08:51 http://tamilajuun.blogsky.com

........................... نمیدونم چی بگم
ولی وبلاگ متفاوتیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد